BESTSELLER INVESTERER I BRANDE

Kontor, butik, uddannelse, hotel, legeplads: BESTSELLER re-tænker den klassiske opfattelse af et hovedkvarter, inviterer lokalsamfundet indenfor og skaber en langsigtet plan for virksomhedens tilstedeværelse i Brande.

Da motorvejen rundt om Brande åbnede for år tilbage, forberedte BESTSELLER sig på en fremtidig udvidelse ved at forbinde deres nuværende arealer på indersiden af motorvejen med deres jord på den anden side af motorvejen. I mellemtiden har der været stille omkring projektet, men nu har man valgt at genåbne investeringsplanerne, og projektet er trådt ind i næste fase, hvor der skal skabes afklaringer, inden den endelige beslutning om projektet tages.

 

Projektplanen

Planen er at skabe et spændende miljø, hvor shopping bliver en integreret del af en større oplevelse, med kontormiljøer, offentlige aktiviteter og uddannelser integreret i et samlet nytænkt setup. Området vil komme til at huse op mod 30 butikker, der vil være en blanding af BESTSELLERs egne butikker og andre butikker i og uden for modebranchen. Hertil er der planer om hotelfaciliteter, lokaler for uddannelsesinstitutioner samt ikke mindst en række kontorfaciliteter for BESTSELLER.

 

Udvidelse i BESTSELLERs ånd

Der vil fokuseres på at bygge BESTSELLERs kerneværdier ind i projektet, og der kommer ikke til at blive tale om et butikscenter i klassisk forstand – det er snarere en udvidelse af BESTSELLER nuværende aktiviteter i Brande. ”Retail og butiksmiljø er en del af vores dna i BESTSELLER, og derfor giver det rigtig god mening at blande virkelige kundeoplevelser ind i vores dagligdag. Rigtige kunder giver os en læring, som vi kan tage med os, og bruge til at blive endnu bedre,” fortæller projektansvarlig Anders Krogh Vogdrup om baggrunden for projektet.

 

Lokalsamfundet inviteres med

En del af det nye projekt vil fokusere på at åbne op og invitere lokalsamfundet med, så der kan skabes oplevelser og nye shopping-muligheder for borgere og foreninger i Brande. Planen er at give noget tilbage til byen og dens borgere ved at oprette naturstier, løberuter, legepladser eller lignende på området: ”I nu mere end 30 år har vi været glade for at være i Brande og vi føler, at vi indgår som en naturlig del af lokalsamfundet. Det gælder både vores fysiske tilstedeværelse, de mange medarbejdere vi har, der er bosat lokalt, samt rækken af lokale initiativer, som vi gennem årene har været med til at støtte,” fortæller Anders Krogh Vogdrup og fortsætter: ”Vi vil gerne åbne vores virksomhed op ved at re-tænke den måde, den indgår i lokalsamfundet, og vi håber på den måde at skabe noget værdi for både medarbejdere og borgere i Brande,” slutter han.

 

Base for nyt liv

”Projektet skal ikke ses som en konkurrent til midtbyens butiksliv, men snarere et supplement til de eksisterende muligheder i Brande. Håbet er, at det kan skabe basen for et vedvarende kundegrundlag i byen,” fortæller Anders Krogh Vogdrup og får opbakning fra den lokale handelsstandsforening:

”Vi ser BESTSELLERs projektplaner som en stor mulighed for byen, der kan være med til at skabe en base for dynamisk liv i hele Brande – ikke bare hos BESTSELLER – men i høj grad også hos de lokale erhvervsdrivende i Brande. Et større kundegrundlag er en fordel for alle parter,” udtaler Hans Ulbrichsen fra Brande Handelsstandsforening.

Ikonisk højhus Det mest iøjefaldende element ved projektet bliver et centralt højhus, der er projekteret til +200 meter.

”Det samlede byggeri er tænkt som en investering i Brande, og det planlagte højhus vil fungere som et ikon for den nye udvidelse. Det bliver et vartegn, der ud over at sætte Brande på landkortet også vil være en arkitektonisk attraktion til gavn for hotelgæster, studerende og andre brugere af bygningen,” forklarer Anders Krogh Vogdrup om højhuset.

”Planen er født ud af en passion og interesse for arkitektur, og en vision om at skabe et unikt byggeri, der matcher det unikke setup med re-tænkningen af det klassiske hovedkontor,” slutter han.

 

Yderlige faciliteter

Gennem længere tid har Brande oplevet mangel på overnatningsfaciliteter for byens erhvervsdrivende, og ofte ender det med at gæster sendes til Herning, Silkeborg, Vejle eller Aarhus for at overnatte. Det vil BESTSELLER gerne være med til at ændre, og derfor indebærer de nye planer også hotelfaciliteter til brug for både BESTSELLERs egne gæster og eksterne gæster. Derudover er der overvejelser om, at byde uddannelsesinstitutioner indenfor, for at skabe endnu mere liv til området.

Der er endnu ikke sat en dato på, hvornår projektet forventes at kunne igangsættes, men det kommer tidligst til at være i 2019.

For yderligere information om projektet kan man kontakte projektansvarlige Anders Krogh Vogdrup hos BESTSELLER på anders.krogh@bestseller.com

Del denne side: